Tiden går så fort




I dag e det 8 år sen vi fölovade oss första gången

stor nu

image29image30image31image32image33image34




Min pojke har blivit nu

NU

Har det gått en vecka som jag har ätit xenical o jag har gått ner 5kg. När jag va hos läkaren så fick jag reda på att jag har fibromyallergi me. Det e därför jag har haft så ont i alla år. Inte så kul.... O det fins inget att göra åt de häller så det e bara att gå runt o ha ont... suck

xenical

Japp nu ska jag börja på dem. Får se hur det går. funkade sist. Måste ju ner nu så jag passar min klänning. Har redan gått ner 5kg på 1,5 vecka o jag har inte börjat med tableterna än. Börjar
i morgon...


julbak

I dag har vi bakat litte pepparkaker och gluten fria lussekatter. Dennis mamma har ju gluten så man får ju va litte snäll mot henne o hjälpa henne att baka. Har ju blivit så att varje år så e vi här o firar jul. Både hans familj och min. Mycke trevligare att fira all tillsammans än att åka runt.
På söndag blir det vanliga katter. Här e receptet



267190-27


LUSSEBULLAR &nbspCA 15-20 STYCKEN

INGREDIENSER

50 g margarin ( gärna flytande ), 3 dl mjölk, 50 g jäst, 1 ägg, 1 dl Kesella 1/2 tsk salt, 1 tsk mald kardemumma, ca 12 dl fin mjölmix (Semper eller Finax) 1 dl socker,2 krm hjortronsalt, i pkt saffran ( 1/2 g )
TILLAGNING   
Använd gärna hushållsmaskin. Smält margarinet i en kastrull, blanda fettet med mjölken, låt det bli 37 grader. Stöt ett paket saffran med en sockerbit i en mortel. Blanda det med degspadet. Smula sönder jästen i en degbunke. Rör ut jästen med degspadet, ägg, Kesella, socker, salt, kardemumma och mixen blandad med hjortronssaltet. Arbeta ihop till en deg. Låt jäsa i 30 min. Ta upp degen på bakbordet och
arbeta den smidig. Baka ut degen till lussekattor. Tryck ner russin som garnering.
Låt jäsa igen 30-40 min. Pensla med ägg och grädde.
Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 10 min.

RSS 2.0